obiceiuri bune the smart1
Iulia Sorescu

scris de

Foto unsplash

Obiceiul de 15 minute, care mi-a schimbat viața

Am vorbit despre beneficiile unei „rutine zilnice” și am văzut că o mulțime de oameni de succes urmează un set de activități zilnice, repetitive, de la care nu se abat în niciun caz, citește AICI articolul !

Pentru mine, stabilirea unei rutine zilnice, a adus numeroase schimbări pozitive. Munca de coach mi-a adus implicit şi introspecţia; face parte din munca mea să reflectez asupra sesiunilor de coaching, asupra cursurilor la care particip sau asupra cărţilor pe care le citesc. În fiecare moment trebuie să am în vedere ce am făcut bine şi ce pot schimba, pentru a face şi mai bine. Acest proces de reflecţie este bazat pe câteva întrebări care să-mi direcţioneze atenţia câtre lecţiile pe care le am de învăţat, din ceea ce fac :

Întrebările pe care eu le folosesc în rutina mea:

  • Ce a funcţionat pentru mine, în acea situaţie ?
  • Ce am făcut bine şi daca vreau să continui ?
  • Cum pot folosi acea experienţă pentru a face ceva diferit, mâine ?
  • Ce trebuie să schimb sau să încetez să mai fac ?

Începând de la practica de coaching, mi-am dat seama că aş putea folosi aceste întrebări recurent – pentru toate ariile din viaţa mea. Şi aşa am început introspecţia la sfârşitul fiecărei săptămâni. Am început să aloc căte 1 oră în fiecare duminică pentru a reflecta la ceea ce s-a întâmplat în săptămâna respectivă şi pe baza acestor concluzii să îmi planific săptămâna următoare. 

  • Ce a funcţionat bine această săptămână?
  • Ce nu a funcţionat? Cât din ce nu a funcţionat a ţinut de mine ?
  • Ce comportamente/reacţii vreau să schimb ?
  • Ce nu s-a întâmplat ?
  • Ce aş putea să fac diferit de acum înainte ?
  • Care sunt obiectivele principale pentru săptămâna viitoare ? Cum aş include lecţiile de săptămâna asta ?


Mici ajustări, până am ajuns la formula perfecta pentru mine

Repetând acest proces în fiecare săptămână mi-am dat seama că unele zile sunt mai pline în evenimente şi lucruri pe care am nevoie să le ţin minte şi la sfârşitul săptămânii este greu să îmi aduc aminte totul cu exactitate. Aşa că am început să fac asta în fiecare zi, pentru 15 minute. 

Înainte de a merge la culcare, îmi iau 15 minute pentru a reflectat la ce s-a întâmplat peste zi, îmi notez lucrurile relevante şi de care vreau să ţin cont şi îmi fac planul pentru a doua zi. În felul acesta, am în vedere lecţiile mele, mă motivez să fac ceea ce am de făcut pentru a-mi obţine obiectivele şi în acelaşi timp, îmi aduc aminte şi de lucrurile pentru care sunt recunoscătoare. 

Beneficiile pe care le-am observat:

 

Aceste 15 minute pe zi mi-au adus timp pentru mine însămi. M-au facut să mă deconectez şi să-mi las de-o parte telefonul. Şi m-au facut să zămbesc la gândul celor care s-au întâmplat – care chiar dacă la prima vedere nu par cine ştie ce, sunt paşi înainte pentru obiectivele mele. Şi nu în ultimul rând declanşează schimbare, câte un pic în fiecare zi! Pentru că atunci când răspund întrebării ce nu a funcţionat şi aş vrea să schimb, mă forţează să mă gândesc la soluţii.

 

Rutina ta poate fi diferită, poate alegi să faci sport și să meditezi pentru 5 minute la sfârșit, poate alegi să ții un jurnal sau să îți organizezi garderoba astfel încât să ai mai puține decizii de luat…important e să vezi ce funcționează pentru tine. Cele 3 idei de baza în stabilirea unei rutine sunt: să îți simplifice viața, să îți fie benefică și să o repeți în fiecare zi (chiar și în weekend)!

Citește aici mai multe despre beneficiile unei rutine zilnice!

 

BONUS: Ti-am pregătit o surpriză, un worksheet cadou!

Iulia Sorescu

BY:

iulia@upriseaction.com

I’m Iulia – life coach, trainer and founder of Uprise Action. I am passionate about human potential and I help people get direction, self-confidence and a sense of inner connection.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.