curs social media2

Poate te întrebi dacă un curs de social media este cu adevărat folositor, ținând cont că poți găsi tutoriale gratuite pe internet, cu absolut orice informație.

Sau, poate crezi, că la un astfel de curs vei învăța de la experți niște „tactici secrete”, prin care vei putea să creezi comunități imense, în timp record și buget minim.

(Te înțeleg, și eu mi-am pus întrebările astea, mai în glumă sau mai serios… )

Decizia e a vostră, eu vă voi spune ce sigur NU veți învăța la cursul de Social Media.

1.Nu ti se da mura-n gura.

Va trebuie sa intelegi mult mai profund afacerea si audienta ta, singur!

Poate ti se va parea plictisitor, poate crezi ca deja stii totul despre afacerea ta si iti cunosti cu precizie publicul…

Ei bine, atunci cand 4 sedinte la rand trebuie sa iti prezinti afacerea si sa raspunzi la toate intrebarile imaginabile si inimaginabile, incepi sa ii descoperi noi laturi, sa intelegi mai bine cui te adresezi, cui NU te adresezi (foarte impoartant asta), cine e concurenta ta, ce oferi tu mai bun decat altii, cum sa iti conturezi povestea… lucruri care par basic dar nu sunt deloc asa.

Nu ti se va face un guide-line de postari, o propunere de campanii sau buget, din simplul motiv ca nimeni nu stie raspunsurile mai bine decat tine, asa ca nu poti avea pretentia ca cineva sa iti spuna exact ce ai de facut, pe mediile sociale.

(Asta ar insemna un contract sau o intalnire de consultanta cu o firma de marketing online, nu un curs. Plus, cred cu tarie ca nicio firma nu ar putea sa stie mai bine decat tine toate detaliile afacerii tale).

Ti se vor da instrumentele necesare si vei descoperi singur ce functioneaza cel mai bine pentru comunitatea ta. Fa-ti temele !

2. Nu ti se dau solutii universal valabile. Spoiler Alert: Nu inveti trucuri pentru a creste peste noapte sau mecanisme secrete.

(Inveti sa pui intrebari si sa cauti solutii.)

Dupa ce incepi sa intelegi unde este audienta ta, ce vrea sa primeasca de la tine… vei incepe sa testezi moduri noi de comunicare. Cel putin eu asa am facut. Incepi sa experimentezi noi campanii, ad-ur, tot felul de nebunii… Dar asta e relativ simplu, Facebook sau Instagram, de abia asteapta sa faci publicitate cu ei asa ca te vor ajuta cu toti pasii necesari.

Ce am obtinut la curs (mai mult decat know-how-ul tehnic pe care, dupa parerea mea, trebuie sa il obtii singur prin practica si mult trial and error) a fost sa descopar care imi sunt intrebarile.

Nu cred ca sunt multe subiecte la care sa nu poti gasi raspunsul pe Google. Important e sa stii unde vrei sa ajungi si cum sa pui corect intrebarea.

Mi s-a intamplat de foarte multe ori ca inainte de curs sa imi scriu cateva intrebari pentru Leo (super-proful nostru de 26 ani!, care stia raspunsul la ORICE intrebare) dar sa nu am rabdare pana la curs si sa aflu de pe internet raspunsul. Deci cursul, mai mult decat raspunsurile efective, m-a ajutat sa imi definesc intrebarile si obiectivele.

3.Nu inveti pe dinafara ce inseamna CPR, CPM, CPC …

Dar inveti unde sa cauti ce inseamna si ce indicatori te intereseaza, in functie de obiective. Cel mai important: Te imprietenesti cu rapoartele!

 

Nu stiu voi cum sunteti, dar eu am fugit intotdeauna de rapoartele de la Analytics si Facebooks Ads. Sincera sa fiu, mi se pareau infricosatoare si nu stiam cum sa le inchid mai repede. Acum, imi dau seama ca era frica de necunoscut.

Ce am obtinut la curs, inafara sa invat termenii si ce masoara fiecare, a fost sa inteleg de ce e foarte important sa citesti rapoartele.

Nu ai cum sa iti imbunatatesti campaniile, sa ai rezultate din ce in ce mai bune, daca nu faci o analiza, sa vezi exact ce a mers si ce nu.

Acum verific mereu desfasurarea campaniilor, stiu unde sa ma uit (cel mai relevant cred ca este CTR-ul adica: Link Click-Through Rate – The percentage of times people saw your ad and performed a link click.) si nu imi mai e teama de campanii care nu performeaza.

Am inteles ca, pana si cei mai experimentati, au campanii reusite si altele mai slabe. Sunt multi factori care influenteaza o campanie: imaginea folosita, textul, tipul campaniei, audienta, bugetul, perioada anului, actiunea pe care o ceri de la audienta… dar cel mai important este intelegera obiectivului final si intelegerea audientei.

 

————–

Ei bine, pentru mine a fost util cursul si nu neaparat pentru ca am devenit expert in Facebook Ads, asa cum imi imaginam inainte de curs, ci pentru ca am prins incredere sa experiementez pe social media si sa creez un dialog real cu comunitatea care se formeaza in jurul site-ului.

Daca te intereseaza cursul sa stii ca Atelierele Ilbah au reduceri de 40% la cursuri! (si nu, nu este un post platit!)

 

BY:

denisa@thesmart.ro

Welcome to The Smart - Welcome into my world!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *