focus si motivatie recunostinta00001
Iulia Sorescu

scris de

Focus și motivație

Focus și motivație – Un ritual de 2 minute care îți poate schimba viața!

Pentru ce eşti recunoscătoare astăzi? (Ai puțină răbdare, vom ajunge imediat și discuția despre focus și motivație).

Închide ochii. Respiră adânc. Notează-ţi 3 lucruri pentru care eşti recunscătoare astăzi. Nu îţi ia mai mult de 2 minute.

Astăzi, sunt recunoscătoare pentru micul dejun delicios. Sunt recunoscătoare pentru confortul de acasă. Sunt recunoscătoare pentru această după-amiază liniştită şi pentru melodia mea preferată. Cu siguranţă, rememorând momentele de bucurie, vei zâmbi. Dacă erai cumva într-o pasă proastă, asta îţi va creşte moralul.

Poţi să o consideri: rugăciune. Sau meditaţie. Dar indiferent de cum o vei numi, te va ajuta să îţi aminteşti de toate motivele pentru a fi fericită, indiferent de cât de frig este afară sau cât de aglomerat este traficul. 

Beneficiile unui simplu « mulţumesc »

Recunoştinţa este de cele mai multe ori legată de acel « mulţumesc » după ce primeşti un cadou sau vreun beneficiu de la altcineva. Dar este mai mult decât un simplu « mulţumesc ». Este acel « mulţumesc » spus din inimă, care vine cu o conştientizare profundă a ceea ce avem deja în viaţă. Studiile arată că recunştinţa îmbunătăţeşte starea de sănătate mintală şi fizică, reduce nivelul de stres, reduce şansele de depresie sau anxietate, creşte stima de sine. 

Nu vreau sa vorbesc aici despre studii, dar dacă eşti curioasă, poţi verifica acest link: https://positivepsychologyprogram.com/benefits-gratitude-research-questions/. 

Recunoştinţă pentru focus şi motivaţie

Am descoperit de curând în practica mea de coaching că recunoştinţa este benefică şi atunci când este practică înainte de stabilirea unor obiective. Crezi că recunoștința nu are nimic de-a face cu .. focus și motivație? 

De multe ori atunci când ne concentrăm pe ceea ce ne dorim să obţinem, ne concentrăm de fapt pe ceea ce nu avem în momentul prezent. Fie că este vorba de un job, de un proiect pe care vrem să îl obţinem, de o casă sau orice altceva avem în faţă ceva ce ne lipseşte. Mai mult, dacă este vorba de un obiectiv pe termen lung, mai avem în faţă şi drumul lung pe care îl avem de parcurs până acolo. Pe lângă entuziasm, asta poate să vină şi cu anxietate sau teamă.

Focus și motivație Foto @Unsplash
Focus și motivație recunostinta – the Smart

Cum ne stabilim obiectivele? 

Şi, pentru că planurile noastre nu sunt mereu aşa cum ne-am imaginat, motivaţia noastră poate scădea pe parcurs. În senusul ăsta, 2 minute de gratitudine înaintea stabilirii oricărui obiectiv, şi chiar înaintea realizării unei liste cu lucruri de făcut, face minuni!

Recunoştinţa ne readuce aminte de lucrurile pe care le-am realizat, de abilitătăţile şi cunoştinţele pe care le avem şi de paşii deja făcuţi. În momentul în care ne dăm seama că oricât de lung e drumul până la ceea ce ne dorim, noi avem toate resursele necesare, motivaţia este garantată.

Pentru Focus și motivație, poţi să încerci asta, data viitoare când îţi faci planul de acţiune :

  1. Înainte să te gândeşti direct la ceea ce ai de făcut, ia-ţi un moment în care să conştientizezi ceea ce ai deja în prezent. 
  2. Scrie 3 realizări personale care te-au adus în punctul în care eşti acum.
  3. Scrie 3 cele mai importante resurse ale tale (poate fi vorba de abilităţi, persoanele care sunt alături de tine, sau orice alte resurse de care dispui).
  4. Termină lista de recunoştinţă cu 2 sau 3 lucruri care au mers bine chiar astăzi. 
CITEȘTE SI ACEST ARTICOL DESPRE SCRIEREA UNUI JURNAL

Ritualul te va ajuta să treci într-o stare pozitivă şi creativă, benefică atunci când lucrezi cu obiective şi planuri. În plus, conştientizarea realizărilor personale nu este numai un impuls pentru motivaţie. Îţi va da şi sentimentul că eşti în control, că poţi face ceea ce îţi propui. Iar accentul pus pe lucrurile care merg bine în fiecare zi te va ajuta să treci mai uşor peste momentele în care poate te simţi blocată sau depăşită de situaţie. 

Focus și motivație
Focus și motivație

Alte moduri prin care poţi să practici recunoştinţa

Nu ai neapărată nevoie de pix şi hârtie pentru a aprecia binele şi frumosul din viaţa ta. Recunoştinţa este un stil de viată care poate fi cultivat puţin câte puţin :

  • Începe-ţi ziua prin a mulţumi pentru patul comfortabil şi orele de somn.
  • Întinde-te şi fii conştientă de faptul că respiri.
  • Mănâncă mai încet şi alocă-ţi timp pentru a aprecia mâncarea.
  • Pentru fiecare aspect negativ pe care îl observi la ceva sau la cineva, încearcă să găseşti ceva pozitiv.
  • Înlocuieşte prescurtările “merci”, “mulţu”, “mulţam” cu un « mulţumesc » apăsat şi spus cu sinceritate.
  • Fă un compliment cuiva.
  • Sună o persoană pentru care eşti recunoscătoare că o ai alături.

https://youtu.be/oHv6vTKD6lg

Un mulţumesc în loc de concluzie

Recunoştinţa este o practică simplă. Şi încape în tot ce facem. Aşa cum încape şi în aceste câteva rânduri pe care le-am scris pentru tine. Nu pentru că este un articol despre recunoştinţă, ci pentru că sunt recunoscătoare pentru faptul că ai citit ceea ce am scris. Aşa că… MULŢUMESC!

Tu pentru ce mulţumeşti astăzi?

Iulia Sorescu

BY:

iulia@upriseaction.com

I’m Iulia – life coach, trainer and founder of Uprise Action. I am passionate about human potential and I help people get direction, self-confidence and a sense of inner connection.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.