Smart People Stela Toderascu
Avatar

scris de

Smart People Stela Toderascu

# Smart People : Stela Toderascu. Fost Senior Manager Commercial Marketing AVON Romania si Moldova. Actual business coach freelancer.

# Smart People : Stela Toderascu

Vi s-a intamplat sa intalniti pentru prima data o persoana si sa aveti impresia ca o cunoasteti de o viata? Mie asa mi s-a intamplat cu Stela. Ne-am intalnit la o cafea si nici nu am simtit cum au zburat doua ore. Am vorbit vrute si nevurte si am descoperit o persoana plina de viata si energie. O  persoana extrem de calda si deschisa.

De la fiecare persoana cu care ne intalnim avem ceva de invatat. Ceea ce mi-a reamintit Stela, in putinul timp petrecut impreuna, este ca exista o magie aparte in noile inceputuri.

De ce spun asta? Stela (desi nu ai zice) are aproape 39 de ani si 2019 va fi cu siguranta un an al noilor inceputuri. In vara urmeaza sa aduca pe lume o fetita (mai are un baiat mare, care se pregateste de facultate). La sfarsitul anului trecut a facut o schimbare importanta si pe plan profesional. Dupa o cariera de 14 ani la Avon, acum este freelancer (coach). Mi-a povestit cu emotie cum la inceput de an, in Ianuarie, si-a facut primul SRL :).  M-a inspirat curajul ei, rabdarea de a construi pas cu pas si planurile de viitor.

Video Cristina Batlan : Antreprenoriatul iti da siguranta ca poti face orice!

Rubrica #smartpeople este dedicata oamenilor care ne inspira.  Eu cred cu convingere ca avem ceva de invatat de la fiecare persoana cu care ne intalnim, daca avem rabdare sa ascultam.

Azi o intalnim pe Stela Toderascu:

Spune-mi putin despre parcursul tau profesional. # Smart People : Stela Toderascu

Inca din facultate imi doream sa am un job in marketing, intr-o companie de cosmetice.

Asa ca, dupa doar un an intr-o companie locala, am reusit sa ma angajez in cadrul Avon Moldova, pe pozitia de Marketing Coordinator. Sotul meu gasise anuntul in ziar, am aplicat pentru job dar eram sceptica in privinta rezultatului. (Nu aveam deloc experienta in marketing). M-am bucurat tare mult sa aflu ca am fost selectata !

A fost un inceput frumos iar ce a urmat la AVON mi-a definit cariera. Dupa 4 ani in Moldova, am fost promovata la Bucuresti pe pozitia de PR & Advertising Manager. Dupa alti 3 ani, am devenit Sales Support & Digital activation manager pe Romania. Apoi Sales Support manager pe Romania si Moldova. Ultimul meu rol in Avon, a fost de Senior Manager Commercial Marketing Romania si Moldova.

Cum era Stela mica ? 

Tin minte ca la 3 ani visam sa fiu balerina. La 5 ani m-am indragostit de pian. La 6 am urmat o scoala de muzica la specialitatea “pian si compozitie”. Nu a fost usor sa ma impart intre cele doua scoli si de mica a trebuit sa fiu extrem de bine organizata.  Am invatat sa-mi impart ziua in asa fel incat sa am timp de cele doua scoli, care se aflau in capete opuse ale orasului, sa-mi fac temele si sa exersez la pian.

Imi amintesc cat iubeam vacanta de vara. Doar atunci aveam timp sa ma joc si sa merg in vizita la bunici.

La 14 ani am absolvit scoala de muzica si imediat m-am alaturat unei trupe de Jazz-rock-folk. Am fost instrumentist la pian electric si voce. Dupa terminarea liceului tin minte ca mi-as fi droit sa urmez o cariera in muzica, ca percutionist ( mi-au placut la nebunie tobele cat am fost in trupa 😊).

Cu toate astea, am ales calea mai sigura pentru viitor si am mers la Bucuresti, la ASE, unde am studiat “Administrarea afacerilor” in limba franceza, in cadrul facultatii de Studii Economice in Limbi Straine.

Care sunt cele mai importante 3 lectii pe care le-ai invatat in timpul petrecut la AVON ? 

  1. Daca iti doresti un anumit rol in organizatie, esti self-aware si lucrezi la planul tau de dezvoltare, la momentul potrivit il vei obtine.
  2. Indiferent de nivelul ierarhic intr-o organizatie, daca esti deschis, stii sa asculti si esti empatic, ai toate sansele sa fii un lider bun.
  3. La o anumita perioada de timp trebuie sa iesi din zona de confort si sa accepti sau chiar sa cauti noi proiecte sau roluri care iti vor stimula dezvoltarea.

SmartPeople

Cum ai gasit echilibrul intre viata de familie si cariera? 

Pentru mine familia a fost dintotdeauna pe primul loc. In primii ani de cariera, recunosc faptul ca am lucrat si in week-end pentru ca eram la inceput si imi doream mult sa cresc. Mi-am dat seama cu timpul ca e foarte important timpul petrecut cu familia, asa ca am fost foarte atenta cu work-life balance in anii ce au urmat. Nu spun ca nu au existat exceptii, atunci cand aveam de pregatit ceva foarte urgent si important, insa nu a fost o practica zilnica. Imi place sa calatoresc, asa ca am profitat si de week-enduri lungi si de vacante de o saptamana (sau chiar doua in ultimii ani 🙂 ).

VIDEO Interviu: Ana Maria Brânză #SmartPeople

Cum ai luat decizia de a parasi compania? # Smart People : Stela Toderascu

Cred ca in viata fiecarui corporatist vine acest moment. La unii se intampla mai devreme, sau la altii mai aproape de pensie, este alegerea fiecaruia 😊.

Consider ca am avut o cariera frumoasa de 14 ani in companie, in care am invatat enorm de mult in cele 4 roluri pe care le-am avut. De-a lungul carierei cel mai mult mi-a placut sa descoper talente si sa le ajut sa creasca in organizatie.

Astfel ca atunci cand am descoperit coachingul, din pozitia de client, m-a cucerit din prima si a contribuit major la decizia de a incepe o cariera in acest domeniu.

De ce ai ales business coaching-ul ?

Practic atat business cat si personal coaching. Nici nu as vrea sa le divizez pe cele doua, caci sunt foarte strans legate. Intotdeauna performanta profesionala a unei persoane va fi mai buna, daca pe plan personal este ok. Iar orice neintelegere sau nemultumire pe plan profesional poate duce la probleme pe plan personal.

Am urmat 4 luni de curs “Coaching Fundamentals” sustinut de Alain Cardon, un renumit coach, autor, trainer si speaker. Impreuna cu alti 20 de colegi din industrii diferite, cu care am si facut practica. A fost foarte intens, in anumite zile aveam si 4-5 ore de practica, insa m-a ajutat foarte mult acum sa pot face coaching cu usurinta si incredere.

Ce face mai exact un business coach, cum te poate ajuta? # Smart People : Stela Toderascu

Un coach este de fapt un ghid, care ajuta clientul sa ajunga la destinatia dorita, aplicand anumite tehnici si folosind intrebarile potrivite. Obiectivele clientului pot fi foarte diferite: de la a-si recapata increderea sau creativitatea, la a construi un plan concret de actiune pentru a creste 10% in vanzari.

De ce si in ce moment are un business nevoie de un coach?

In orice moment 😊. Chiar si atunci cand un business are mult succes. Unii nu stiu cum sa gestioneze succesul si pot cadea in capcana increderii excesive si nu observa micile fisuri, care pot deveni cratere in timp. Cred ca orice om are nevoie de un coach la un moment dat, iar unii apeleaza la coach chiar si pe perioade mai lungi de timp sau cu o anumita recurenta.

Coachul este un bun ascultator, care nu judeca si pastreaza confidentialitatea, ofera perspective diferite si ajuta clientul sa-si atinga singur obiectivele. Ce poate fi mai frumos?

 

Pe Stela o puteti gasi la adresa: stelatoderascu [@] gmail.com

Avatar

BY:

denisa@thesmart.ro

Welcome to The Smart - Welcome into my world!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.